Skoro polovicu všetkých kolových nápojov vypijú konzumenti len tak kvôli chuti alebo ako súčasť mixovaných drinkov. Zvyšok potom kvôli osvieženiu, na zahnanie smädu alebo dodanie energie.
Mladší spotrebitelia vo veku 16 – 25 rokov vypijú najviac koly kvôli chuti, s vekom tento aspekt klesá a rastie naopak objem vypitých kolových nápojov pre ich povzbudzujúce účinky.
Najdôležitejšie pre kvalitu koly je podľa jej konzumentov správne vychladenie, tesne za ním sa umiestnila čerstvosť čapovaného kolového nápoja, ktorú si respondenti spájali iba s Kofolou. Načapovanie do pollitra spolu s prítomnosťou peny boli dva najdôležitejšie aspekty pre najmladších spotrebiteľov vo veku 16 – 25 rokov.
V reštauráciách sú pre zákazníkov najdôležitejšie cena, čapovanie zo suda a celková chuť. Týmto trom kritériám prikladali ľudia v prieskume rovnakú váhu.
Kofola je dlhodobo ako najobľúbenejším, tak aj najčastejšie konzumovaným kolovým nápojom na českom trhu.